reklama

Augustové dieťa

August. Aký nádherný mesiac, prebleslo mi hlavou. Prečo som sa nenarodila v auguste? V jeden krásny, slnečný deň - taký ako je dnes, aj keď je až príliš teplo. Za svietiaceho slnka, spevu vtákov by na svet prišiel maličký človiečik, ten človiečik by som bola ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ale nie. Späť do reality. Som narodená v decembri. Mama mi o tom častokrát hovorila,zastavila som ju však v polovici. Neznášam zimu, sneh, ľad, poľadovicu na cestách a chodníkoch. O čom to tu však vlastne rozmýšľam? Som ja ale blbá... Tie prázdniny mi asi fakt udierajú na mozog. No ale čo už. Proste keď nemáte čo robiť,vaša myseľ sa začne zaoberať takými vecami,akými by sa za normálnych okolností nezaoberala.

„Ááách,“ vzdychla som si, zavrela oči a rozvalila sa u nás na dvore na našej desaťročnej lavičke. Takúto prázdninovú letnú pohodičku mi prerušil môj mobil, ktorý začal vrieskať ako o život na celú záhradu. Už stokrát som si chcela prestaviť zvonenie, aby bolo tichšie, no vždy som to nakoniec nechala tak. Pôvodne som ani nechcela zdvihnúť.Ale keď volajúci začal byť neodbytný a pri tom zvonení som sa aj tak nemohla sústrediť,napokon som mobil zobrala do ruky. Kto ma teraz otravuje? Znechutene som pozrela na displej.. Och, Katka- to sa zase napočúvam... Prečo som dnes s nimi nešla na kúpalisko, do kina a ešte ktoviekam...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Prosím," zdvihla som.

„Luuucííííí!" ozval sa vzrušený výkrik, mobil som si dala ďalej od ucha. Reflex.

„Katka?Čo horí?" otráveným hlasom som odpovedala.

„Lucííí... Mááám sestru! Narodila sa pred dvomi hodinami. Bohužiaľ, skôr som ti nevedela zavolať!“

„Čoooo??“ úplne som zabudla, že Katkina mama leží už týždeň v nemocnici. Takže nakoniec sa dočkali.

„Áno, volá sa Martinka... a myslím,že sa podobá kúsok aj na mňa.“ Ozval sa smiech.

„Ježííííš, tak to ti gratulujem. Jééj teším sa s vami. Vieš čo, môžem za vami prísť do nemocnice?“ navrhla som pohotovo.

„Samozrejme! Čakám ťa!“

„Tak o takú hodinku som tam. Zatiaľ ahoj.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Maaaj saaaa“ ,odpovedala mi ako malé dieťa,ktoré volá „ Mamííí“ a stojí v hračkárstve pred svojou vysnívanou hračkou.

Vstala som z lavičky, prezliekla sa, vzala si kľúče od domu a pobrala sa na autobusovú zastávku.Keď prišiel autobus, slušne som pozdravila známeho šoféra.

"Tak čo Lucka,kam sa teperíš v tomto teple?" s úškrnom sa ma spýtal šofér,keď som sa usadila hňeď na prvom mieste, ktoré som zhliadla.

"Áááále...moja najlepšia kamarátka už nie je jedináčik.Už dobrých pár hodín." usmiala som sa.

"Vážne? Tak to gratulujem! Čo sa nedozviem." povedal a začal si pískať pesničku,ktorá práve šla v rádiu. Ešte som sa obzrela dozadu,či neuvidím niekoho známeho,no zhliadla som len jednu pani,ktorá mala na očiach obrovské okuliare. A tak som sa pokojne usadila a pomyslela si:"Tá Martinka má ale šťastie. Ani nevie aké. Je augustové dieťa, dieťa narodené v auguste." Pomyslela som si sa a začala pohmkávať melódiu známej pesničky.

Janka Václaviková

Janka Václaviková

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Malé telo,veľké srdce. Zoznam autorových rubrík:  Krátke poviedkySúkromnéČo ma zaujalo...Nezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu